Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CC011 kamoka

Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC011 KAMOKA

CC011 Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA KAMOKA
kamoka CC011
Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC011
CC011
107.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

CC011

producent:

KAMOKA

Liczba otworów do mocowania 2
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5908242691855

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC011 KAMOKA

numery OEM:
NISSAN      30570-00Q0C
NISSAN      30570-00Q0F
NISSAN      30570-00Q0J
NISSAN      30570-00Q0K
NISSAN      30570-00Q1C
NISSAN      30570-00QAB
NISSAN      30570-00QAD
OPEL      44 15 505
OPEL      44 16 385
OPEL      44 32 435
OPEL      44 32 835
OPEL      44 35 231
OPEL      4415505
OPEL      4416385
OPEL      4432435
OPEL      4432835
OPEL      4435231
OPEL      4449752
OPEL      93161983
OPEL      93181379
OPEL      93187200
OPEL      931875200
OPEL      93196118
OPEL      93198663
OPEL      93813379
RENAULT      82 00 157 765
RENAULT      82 00 420 721
RENAULT      82 00 629 060
RENAULT      82 00 654 808
RENAULT      82 00 785 483
RENAULT      82 00 846 744
RENAULT      82 00 902 784
RENAULT      8200157765
RENAULT      8200420721
RENAULT      8200629060
RENAULT      8200654808
RENAULT      8200785483
RENAULT      8200846744
RENAULT      8200902784

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC011 KAMOKA w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.