Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
nr EAN | 5901779825007 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna, KAMOKA T0101 KAMOKA
MERCEDES-BENZ | 607 200 00 07 | |
MERCEDES-BENZ | 607 200 00 07 80 | |
MERCEDES-BENZ | 608 200 10 00 | |
MERCEDES-BENZ | 608 200 21 00 | |
MERCEDES-BENZ | 608 200 30 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 607 200 00 07 | |
MERCEDES-BENZ | A 607 200 00 07 80 | |
MERCEDES-BENZ | A 608 200 10 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 608 200 21 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 608 200 30 00 | |
NISSAN | 21010-00Q0M | |
NISSAN | 2101000Q3L | |
NISSAN | 2101000Q4D | |
NISSAN | 2101000Q4G | |
RENAULT | 210105481R | |
RENAULT | 210107852R | |
RENAULT | 77 01 478 830 | |
RENAULT | 7701478830 | |
RENAULT | 82 00 713 853 | |
RENAULT | 8660003373 | |
INFINITI | 21010-00Q0M |
Zastosowanie Pompa wodna, KAMOKA T0101 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna, KAMOKA T0101 KAMOKA:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.