Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_) 1.9 dTi (KA0N) (1999.03-2001.02) 98km » HP-2010 k&n
wybrany samochód: 
Renault Megane I Grandtour (ka0/1_) 1.9 Dti (ka0n) (1999.03-2001.02) 98km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju sportowy - przykręcany (wys.: 102 mm, śr. zew.: 93 mm) HP-2010 K&N

HP-2010 Filtr oleju sportowy - przykręcany (wys.: 102 mm, śr. zew.: 93 mm)  K&N
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

HP-2010

producent:

K&N

Jednostkaszt.
Średnica [mm]93
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
WersjaPremium Oil Filter
Wysokość [mm]102
EAN24844035073
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju sportowy - przykręcany (wys.: 102 mm, śr. zew.: 93 mm) HP-2010 K&N

Filtr oleju sportowy - przykręcany (wys.: 102 mm, śr. zew.: 93 mm) pasuje do: ACURA MDX, CADILLAC XLR, CHRYSLER 300C, ASPEN, SEBRING, DODGE AVENGER, CHALLENGER, CHARGER, DAKOTA 2.5-8.4 04.87-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju sportowy - przykręcany (wys.: 102 mm, śr. zew.: 93 mm) HP-2010 K&N w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.