Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » HX 108 knecht

Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy HX 108 KNECHT

HX 108 Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy KNECHT
knecht HX 108
 

    Ocena:
numery handlowe:

70577902

numer części:

HX 108

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 150
Średnica [mm] 59,6
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 18
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 18,0
nr EAN 4009026886601

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy HX 108 KNECHT

Filitr hydrauliczny
numery OEM:
DAF      1855687
DAF      2027058
IVECO      42568992
MERCEDES-BENZ      0004662904
MERCEDES-BENZ      A0004662904
VOLVO      20580233
VOLVO      205802330
VOLVO      21519716

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, układ kierowniczy HX 108 KNECHT w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.