Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën BERLINGO Platforma / podwozie (B9) 1.6 HDi 90 (2010.07-???) 90km » 1572520 kraft automotive
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Platforma / Podwozie (b9) 1.6 Hdi 90 (2010.07-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 1572520 KRAFT AUTOMOTIVE

120.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1572520

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK1572520
nr EAN5901159268981

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 1572520 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
BMW      1 709 499
BMW      1 719 046
BMW      1 719 269
BMW      1 740 963
BMW      11 52 1 709 499
BMW      11 52 1 719 046
BMW      11 52 1 719 269
BMW      11 52 1 740 963
BMW      11 52 7 505 302
BMW      7 505 302
BRILLIANCE BMW      1 709 499
BRILLIANCE BMW      1 719 046
BRILLIANCE BMW      1 719 269
BRILLIANCE BMW      1 740 963
BRILLIANCE BMW      11 52 1 709 499
BRILLIANCE BMW      11 52 1 719 046
BRILLIANCE BMW      11 52 1 719 269
BRILLIANCE BMW      11 52 1 740 963
BRILLIANCE BMW      11 52 7 505 302
BRILLIANCE BMW      7 505 302
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 1572520 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.