Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford MONDEO V Turnier (CF) 1.5 EcoBoost (2014.09-???) 160km » 4313020 kraft automotive
wybrany samochód: 
Ford Mondeo V Turnier (cf) 1.5 Ecoboost (2014.09-???) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313020 KRAFT AUTOMOTIVE

4313020 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4313020

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Rozmiar gwintu 2M12x1.5
Numer seryjny4313020
nr EAN5901159096447

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313020 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
ALFA ROMEO      7591215
ALFA ROMEO      7678717
ALFA ROMEO      9947438
ALFA ROMEO      9947838
ALFA ROMEO      9950672
FIAT      60809494
FIAT      7545583
FIAT      7591215
FIAT      7678717
FIAT      9947436
FIAT      9947438
FIAT      9950672
LANCIA      60565705
LANCIA      60809494
LANCIA      60809613
LANCIA      7545583
LANCIA      7591215
LANCIA      7678717
LANCIA      9947436
LANCIA      9947438
LANCIA      9950672

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313020 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.