Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4315002 kraft automotive

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315002 KRAFT AUTOMOTIVE

4315002 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
47.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup
    Ocena:
numer części:

4315002

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Numer seryjny 4315002
nr EAN 5901159097543
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315002 KRAFT AUTOMOTIVE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315002 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

TATA (TELCO)

INDICA, SAFARI, TELCOLINE, INDIGO, INDIGO MARINA, INDICA VISTA, INDIGO MANZA

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315002 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

RENAULT

7701470364

OPEL

4501263

NISSAN

4852000QAJ

numery OEM:
NISSAN      4852000QAJ
OPEL      45 01 263
RENAULT      7701 470 364
VAUXHALL      9161563

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4315002 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.