Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda CIVIC VIII sedan (FD, FA) 1.3 IMA (FA3, FD3) (2006.01-???) 95km » 9900086 kraft automotive
wybrany samochód: 
Honda Civic Viii Sedan (fd, Fa) 1.3 Ima (fa3, Fd3) (2006.01-???) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 9900086 KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9900086

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK9900086
nr EAN5901159082983

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 9900086 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1C0.121.206 A
VOLKSWAGEN      1C0.121.206 B
VOLKSWAGEN      1C0.121.207 C
VOLKSWAGEN      1C0.959.455
VOLKSWAGEN      1C0121207
VOLKSWAGEN      1C0121207A
VOLKSWAGEN      1C0121207B
VOLKSWAGEN      1C0121209
VOLKSWAGEN      1C0121209A
VOLKSWAGEN      1J0.959.455 M
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 9900086 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.