Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I) 2.9 VR6 Syncro (1994.01-1997.05) 184km » 9904821 kraft automotive
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B3/b4 Variant (3a5, 35i) 2.9 Vr6 Syncro (1994.01-1997.05) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 9904821 KRAFT AUTOMOTIVE

153.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

9904821

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK9904821
nr EAN5901159261487

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 9904821 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
AUDI      1K0959455CT
AUDI      1K0959455DG
AUDI      1K0959455ES
AUDI      1K0959455R
AUDI      1KD959455A
AUDI      1KD959455E
AUDI      1TD959455A
SEAT      1K0959455CT
SEAT      1K0959455DG
SEAT      1K0959455ES
SEAT      1K0959455R
SEAT      1KD959455A
SEAT      1KD959455E
SEAT      1TD959455A
SKODA      1K0959455CT
SKODA      1K0959455DG
SKODA      1K0959455ES
SKODA      1K0959455R
SKODA      1KD959455A
SKODA      1KD959455E
SKODA      1TD959455A
VOLKSWAGEN      1K0959455CT
VOLKSWAGEN      1K0959455DG
VOLKSWAGEN      1K0959455ES
VOLKSWAGEN      1K0959455R
VOLKSWAGEN      1KD959455A
VOLKSWAGEN      1KD959455E
VOLKSWAGEN      1TD959455A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 9904821 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.