Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Renault SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_) 2544 LS (2001.03-2003.08) 102km » 1093 lpr
wybrany samochód: 
Renault Scénic I Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (ja0/1_, Fa0_) 2544 Ls (2001.03-2003.08) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 1093 LPR

1093 Pompa hamulcowa LPR
205.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

1093, P30149

numer części:

1093

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
MateriałŻeliwo
System hamulcowyATE
Wymiar gwintu10 x 1 (2)
otwór Ø [mm]23,81
nr EAN8032928004251

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1093 LPR

Pompa hamulcowa (23,81mm) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I, VW CADDY I, GOLF I, GOLF III, GOLF IV, PASSAT B3/B4, POLO, POLO III CLASSIC, SAVEIRO I 1.0-2.9 08.82-12.02
numery OEM:
SEAT      1H1614101A
SEAT      1H1614201A
SEAT      1H1698019A
SEAT      1L0614101A
SEAT      1L0614101E
SEAT      1L0614201A
VOLKSWAGEN      1H1614101A
VOLKSWAGEN      1H1614201A
VOLKSWAGEN      1H1698019A

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1093 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.