Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B904) 414 4x4 (904.012, 904.013, 904.612, 904.613) (1997.05-2006.05) 143km » 060717142012 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b904) 414 4x4 (904.012, 904.013, 904.612, 904.613) (1997.05-2006.05) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 060717142012 MAGNETI MARELLI

060717142012 Cewka zapłonowa MAGNETI MARELLI
124.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

060717142012, BAEQ142

numer części:

060717142012

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
nr EAN8001063695419

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 060717142012 MAGNETI MARELLI

Cewka zapłonowa pasuje do: MAZDA 3, 5, 6, CX-7, MX-5 III 2.0/2.3/2.5 01.02-
numery OEM:
MAZDA      6M8G12A366
MAZDA      L3G218100A
MAZDA      L3G218100A9U
MAZDA      L3G218100B
MAZDA      L3G218100B9U
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 060717142012 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 060717142012 MAGNETI MARELLI:

Paweł, Wrocław
2023-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Poniec
2024-04-17
 5/5
wyglada na oryginał
Dariusz, Biała Podlaska
2024-12-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Wołomin
2020-02-24
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.