Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Alfa Romeo 33 (905_) 1.5 4x4 (905.A2F) (1985.01-1986.09) 90km » 153071762453 magneti marelli
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 33 (905_) 1.5 4x4 (905.a2f) (1985.01-1986.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071762453 MAGNETI MARELLI

153071762453 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154705987540, 71762453

numer części:

153071762453

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]66,5
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wymiar gwintuM 20X1,5
Średnica 1 [mm]63
Średnica 2 [mm]55
średnica zewnętrzna [mm]69
nr EAN8001063755809

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762453 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MAZDA      PE0114302
MAZDA      PE0114302A
MAZDA      PE0114302A9A
MAZDA      PE0114302B9A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762453 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762453 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.