Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat REGATA (138_) 90 i.e. 1.6 (1987.01-1989.07) 90km » 153071762466 magneti marelli
wybrany samochód: 
Fiat Regata (138_) 90 I.e. 1.6 (1987.01-1989.07) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071762466 MAGNETI MARELLI

153071762466 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703803360, 71762466, OC614

numer części:

153071762466

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]90,5
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wymiar gwintuM 22x1,5
Średnica 1 [mm]69,5
Średnica 2 [mm]62
średnica zewnętrzna [mm]74
nr EAN8050947020137

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762466 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CHRYSLER      4884900AB
CHRYSLER      4892339AA
FIAT      50048919
FIAT      K04884900AB
FIAT      K04892339AA
FIAT      K4884900AB
FIAT      K4892339AA
OPEL      650189
SUZUKI      1651078J00
SUZUKI      1651078J01
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762466 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762466 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.