Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Alpine 1300 1.3 G (1970-1972) 103km » 352317102010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Alpine 1300 1.3 G (1970-1972) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 352317102010 MAGNETI MARELLI

352317102010 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

TE0201

numer części:

352317102010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
SpecyfikacjaWith Housing
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Temperatura otwarcia [°c]89
nr EAN8001063767468

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352317102010 MAGNETI MARELLI

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie, z czujnikiem) pasuje do: RENAULT CLIO III, GRAND SCENIC II, LAGUNA II, MEGANE II, MEGANE III, MEGANE II/KOMBI, MODUS, SCENIC II 1.4-1.6LPG 11.02-
numery OEM:
RENAULT      8200158269
RENAULT      8200561434
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352317102010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352317102010 MAGNETI MARELLI:

Mariusz, Łęgowo
2021-11-14
 5/5
polecam
Krzysztof, Debrzno
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
WOJCIECH, SZCZECIN
2020-07-23
 5/5
Działa ok
Andrzej, Knurów
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Zagórzany
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.