Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel CORSA D (S07) 1.3 CDTI (L08, L68) (2006.07-2011.06) 90km » OX 153D1 mahle
wybrany samochód: 
Opel Corsa D (s07) 1.3 Cdti (l08, L68) (2006.07-2011.06) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 153D1 MAHLE

OX 153D1 Filtr oleju MAHLE
36.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

79689845

numer części:

OX 153D1

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]115
Średnica [mm]64,3
Średnica wewnętrzna 2 [mm]31
Średnica wewnętrzna 3 [mm]31,4
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 153D1 MAHLE

numery OEM:
GMC      09117321
GMC      56050319
GMC      90540460
GMC      90570368
GMC      9117321
OPEL      09117321
OPEL      4772166
OPEL      5650319
OPEL      90540460
OPEL      90570368
OPEL      9117321
SAAB      09117321
SAAB      4772166
SAAB      5650319
SAAB      90543460
SAAB      90570368
SAAB      9117321
VAUXHALL      5650319
VAUXHALL      9117321

Zastosowanie Filtr oleju OX 153D1 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.