Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A6 C6 Avant (4F5) RS6 quattro (2008.04-2010.08) 580km » OX 166/1D mahle
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) Rs6 Quattro (2008.04-2010.08) 580km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 166/1D MAHLE

OX 166/1D Filtr oleju MAHLE
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

76816425

numer części:

OX 166/1D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]80
Średnica [mm]72,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]32
Średnica wewnętrzna 3 [mm]31,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 166/1D MAHLE

numery OEM:
BMW      11427501676
BMW      11427501676 O.D.
BMW      11427508969
BMW      11427530668
BMW      11427619232
BMW      11427619319
zamienniki:

Zastosowanie Filtr oleju OX 166/1D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.