Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C5 II Break (RE_) 2.0 16V (RERFJB, RERFJC) (2004.09-???) 140km » OX 171/2D mahle
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 2.0 16v (rerfjb, Rerfjc) (2004.09-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 171/2D MAHLE

OX 171/2D Filtr oleju MAHLE
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

78559718

numer części:

OX 171/2D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]99
Średnica [mm]71,88
Średnica wewnętrzna 2 [mm]26
Średnica wewnętrzna 3 [mm]19,5
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]10,8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 171/2D MAHLE

numery OEM:
BMW      11427805978
CITROËN      1109AY
CITROËN      1109T3
CITROËN      1109Y2
CITROËN      1109Z6
CITROËN      1680233480
CITROËN      E149103
CITROËN      E149233
FIAT      9467565780
FORD      1147685
FORD      1254385
FORD      1359941
FORD      1530536
FORD      2S6Q6714A9B
FORD      2S6Q6714AA
FORD      2S6Q6714AB
MAZDA      Y40114302
MAZDA      Y401143029A
MAZDA      Y40114302A
MAZDA      Y60114302
MITSUBISHI      MN982521
PEUGEOT      1109AY
PEUGEOT      1109S5
PEUGEOT      1109Y1
PEUGEOT      1109Z5
PEUGEOT      1680233480
PEUGEOT      E149103
PEUGEOT      E149233
SUZUKI      1651073J00
SUZUKI      1651073J00000
SUZUKI      1651073J01
SUZUKI      1651073J02
SUZUKI      1651073J02000
TOYOTA      SU00100741
TOYOTA      SU00100804
TOYOTA      SU00100871
VOLVO      30735878
VOLVO      30750247
MINI      11427805978

Zastosowanie Filtr oleju OX 171/2D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.