Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C5 II (RC_) 2.2 HDi (RC4HXE) (2004.09-???) 133km » OX 436D mahle
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii (rc_) 2.2 Hdi (rc4hxe) (2004.09-???) 133km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 436D MAHLE

OX 436D Filtr oleju MAHLE
36.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

70513983

numer części:

OX 436D

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]110
Średnica [mm]70,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]29
Średnica wewnętrzna 3 [mm]29,0
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 436D MAHLE

numery OEM:
HYUNDAI      2631027400
HYUNDAI      2631627400
HYUNDAI      2632027400
HYUNDAI      2632027401
HYUNDAI      S2632027400
HYUNDAI      S2632027401
KIA      2631627400
KIA      2632027400
KIA      2632027401
KIA      S2632027400
KIA      S2632027401
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 436D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.