Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C4 III (BA_, BB_, BC_) ë-C4 (BCZKWC) (2023-???) 156km » OX 982D mahle
wybrany samochód: 
Citroën C4 Iii (ba_, Bb_, Bc_) ë-c4 (bczkwc) (2023-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 982D MAHLE

OX 982D Filtr oleju MAHLE
mahle OX 982D
Filtr oleju OX 982D
OX 982D
mahle OX 982D Filtr oleju
Filtr oleju OX 982D mahle
Filtr oleju OX 982D mahle
46.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

72343734

numer części:

OX 982D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]87
Średnica [mm]71,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]34
Średnica wewnętrzna 3 [mm]28,6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 982D MAHLE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2701800009
MERCEDES-BENZ      2701800109
MERCEDES-BENZ      2701840025
MERCEDES-BENZ      2701840125
MERCEDES-BENZ      A2701800009
MERCEDES-BENZ      A2701800109
MERCEDES-BENZ      A2701840025
MERCEDES-BENZ      A2701840125
NISSAN      15208HG00D
INFINITI      15208HG00D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 982D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.