Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 63 83 mahle

Termostat układu chłodzenia TX 63 83 MAHLE

TX 63 83 Termostat układu chłodzenia MAHLE
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

6.331.83, 70808399, 70808799

numer części:

TX 63 83

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
nr EAN 4250192917969

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 63 83 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: DAIHATSU APPLAUSE I, APPLAUSE II, COPEN, CUORE VI, FEROZA, TERIOS, GEELY CK, HYUNDAI ATOS, GETZ, I10 I, KIA PICANTO I, LEXUS IS I 0.7-2.2 03.79-

Termostat układu chłodzenia TX 63 83 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

DAIHATSU

SIRION, CUORE V, YRV, CUORE VI, COPEN, EXTOL, TERIOS

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE Termostat układu chłodzenia TX 63 83 producenta MAHLE

TOYOTA

9008023002, 9091603060, 9091603090, 9091603095, 9091603096, 9091603109, 9091603115

NISSAN

212004M500, 2120077A05, 2120077A65, 2120077A66, 2120086J00, 2120086J01, 2120090J00, 2120090J10, 212009F600, 2120095F0A, 2550002500

DAIHATSU

9091603046000, 9091603069000, 9091603090000

HYUNDAI

2550002500

KIA

2550002500

numery OEM:
DAIHATSU      90916-03046-000
DAIHATSU      90916-03069-000
DAIHATSU      90916-03090-000
ISUZU      5-86123-8340
MAZDA      1N13-15-171
NISSAN      21200-4M500
NISSAN      21200-77A05
NISSAN      21200-77A65
NISSAN      21200-77A66
NISSAN      21200-86J00
NISSAN      21200-86J01
NISSAN      21200-90J00
NISSAN      21200-90J10
NISSAN      21200-9F600
NISSAN      2120095F0A
NISSAN      25500-02500
TOYOTA      90080-23002
TOYOTA      90916-03060
TOYOTA      90916-03090
TOYOTA      90916-03095
TOYOTA      90916-03096
TOYOTA      90916-03109
TOYOTA      90916-03115
HYUNDAI      25500-02500
KIA      2550002500

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 63 83 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 63 83 MAHLE:

Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Cezary, Radzanowo
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Zgórsko (gm Sitkówka Nowiny)
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.