Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 67 83D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE

TX 67 83D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 67 83D
Termostat układu chłodzenia TX 67 83D
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

6.148.83, 6.148.83.353, 70808392, 70808792

numer części:

TX 67 83D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192937745

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, C15, C15/MINIVAN, C4 I, C5 I, C5 II, C5 I/KOMBI, C8, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA 1.6-2.2D 10.85-

Termostat układu chłodzenia TX 67 83D ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LADA

KALINA, PRIORA, GRANTA, LARGUS, LARGUS Skrzynia, KALINA II, VESTA

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

SUZUKI

JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI

FSO

LANOS, MATIZ

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Termostat układu chłodzenia TX 67 83D producenta MAHLE

CITROËN

133823, 96160901, 96095011

PEUGEOT

133823, 138823

RENAULT

7700868274, 7701038494

FIAT

063337, 63337, 9616090180

LADA

212151306015, 21215130601500

LANCIA

9616090180

SUZUKI

1757086CA0, 1767066G00, 1767066G00000

FSO

063337

TOYOTA

SU0010223, SU00100223

HYUNDAI

2551129000

numery OEM:
CITROËN      1338 23
CITROËN      96 160 901
CITROËN      96095011
FIAT      063337
FIAT      63337
FIAT      9616090180
LADA      21215-1306015
LADA      21215130601500
LANCIA      9616090180
PEUGEOT      1338 23
PEUGEOT      1388.23
RENAULT      7700 868 274
RENAULT      7701 038 494
SUZUKI      17570-86CA0
SUZUKI      17670-66G00
SUZUKI      17670-66G00-000
TOYOTA      SU001-0223
TOYOTA      SU00100223
HYUNDAI      25511-29000
FSO      063337

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE:

Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Cezary, Radzanowo
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Zgórsko (gm Sitkówka Nowiny)
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.