Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 67 83D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE

TX 67 83D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 67 83D
72.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

6.148.83, 6.148.83.353, 70808392, 70808792

numer części:

TX 67 83D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192937745

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, C15, C15/MINIVAN, C4 I, C5 I, C5 II, C5 I/KOMBI, C8, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA 1.6-2.2D 10.85-
numery OEM:
CITROËN      1338 23
CITROËN      96 160 901
CITROËN      96095011
FIAT      063337
FIAT      63337
FIAT      9616090180
LADA      21215-1306015
LADA      21215130601500
LANCIA      9616090180
PEUGEOT      1338 23
PEUGEOT      1388.23
RENAULT      7700 868 274
RENAULT      7701 038 494
SUZUKI      17570-86CA0
SUZUKI      17670-66G00
SUZUKI      17670-66G00-000
TOYOTA      SU001-0223
TOYOTA      SU00100223
HYUNDAI      25511-29000
FSO      063337

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 67 83D MAHLE:

2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.