Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 8 83D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE

TX 8 83D Termostat układu chłodzenia MAHLE
79.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

1.105.83, 1.105.83.302, 70807721, 70809092

numer części:

TX 8 83D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192909209

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: AUDI 100 C1, 100 C2; HYUNDAI LANTRA II, TUCSON; ISUZU MIDI, TROOPER I; JAGUAR XJ, XJSC; LAND ROVER RANGE ROVER I; MAZDA 323 C IV 1.1-6.0 11.68-01.12
numery OEM:
AUDI      059121113A
AUDI      059121113B
AUDI      59121113A
JAGUAR      C28067
JAGUAR      C33012
JAGUAR      C37129
MAZDA      8AB3 15 171
PORSCHE      059 121 113B
HYUNDAI      25500-22200
HYUNDAI      2550022000
HYUNDAI      2550022050
VAG      059 121 113 A
VAG      059 121 113 B
VAG      59121113A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE:

2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.