Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 8 83D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE

TX 8 83D Termostat układu chłodzenia MAHLE
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

1.105.83, 1.105.83.302, 70807721, 70809092

numer części:

TX 8 83D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192909209

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: AUDI 100 C1, 100 C2, HYUNDAI LANTRA II, TUCSON, ISUZU MIDI, TROOPER I, JAGUAR XJ, XJSC, LAND ROVER RANGE ROVER I, MAZDA 323 C IV 1.1-6.0 11.68-01.12

Termostat układu chłodzenia TX 8 83D ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

ISUZU

TROOPER III, TROOPER III samochód terenowy otwarty, D-MAX I, ASCENDER, VEGA, ELF, D-MAX II

DAIMLER

SUPER EIGHT

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Termostat układu chłodzenia TX 8 83D producenta MAHLE

AUDI

059121113A, 059121113B, 59121113A

PORSCHE

059121113B

JAGUAR

C28067, C33012, C37129

MAZDA

8AB315171

HYUNDAI

2550022200, 2550022000, 2550022050

numery OEM:
AUDI      059121113A
AUDI      059121113B
AUDI      59121113A
JAGUAR      C28067
JAGUAR      C33012
JAGUAR      C37129
MAZDA      8AB3 15 171
PORSCHE      059 121 113B
HYUNDAI      25500-22200
HYUNDAI      2550022000
HYUNDAI      2550022050
VAG      059 121 113 A
VAG      059 121 113 B
VAG      59121113A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 8 83D MAHLE:

Cezary, Radzanowo
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Zgórsko (gm Sitkówka Nowiny)
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.