Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo XC60 II (246) T6 Plug-In Hybrid AWD (2022-???) 398km » TX 83 76D mahle
wybrany samochód: 
Volvo Xc60 Ii (246) T6 Plug-in Hybrid Awd (2022-???) 398km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia TX 83 76D MAHLE

TX 83 76D Termostat układu chłodzenia MAHLE
93.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

72399879, 72399880

numer części:

TX 83 76D

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN4009026956540

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 83 76D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (76°C) pasuje do: MITSUBISHI 3000 GT, COLT IV, COLT V, GALANT VII, L400, LANCER IV, LANCER V, LANCER VI, MIRAGE IV, PAJERO CLASSIC, PAJERO II, PAJERO III 1.3-3.2D 01.90-
numery OEM:
MITSUBISHI      MD 164541
MITSUBISHI      MD317015
MITSUBISHI      ME 191593
NISSAN      21200-57J10
PROTON      MD317015
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 83 76D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 83 76D MAHLE:

2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.