Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 91 89D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 91 89D MAHLE

TX 91 89D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 91 89D
Termostat układu chłodzenia TX 91 89D
TX 91 89D
mahle TX 91 89D Termostat układu chłodzenia
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

70808496, 70808896, A.742.89

numer części:

TX 91 89D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192993185

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 91 89D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (89°C) pasuje do: DODGE AVENGER, PEUGEOT 106 I, 106 II, 205 I, 205 II, 306, 309 II, 405 I, 405 II, PARTNER, PARTNER/MINIVAN, RENAULT 19 II CHAMADE, CLIO II 1.0-2.0D 08.85-
numery OEM:
OPEL      09110719
OPEL      4402719
OPEL      9110719
RENAULT      7700109641
RENAULT      7700866896
RENAULT      7700872314
RENAULT      7700966896
VAUXHALL      3474877
VAUXHALL      9110719
VOLVO      00034748772
VOLVO      3474877-2

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 91 89D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 91 89D MAHLE:

2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.