Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0011 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0011 MAXGEAR

13-0011 Cewka zapłonowa MAXGEAR
76.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MG-8002D

numer części:

13-0011

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 4
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia M4
nr EAN 5907558559224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0011 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA FIAT
numery OEM:
ALFA ROMEO      134386
ALFA ROMEO      60558152
ALFA ROMEO      60586072
ALFA ROMEO      60809606
ALFA ROMEO      7648797
ALFA ROMEO      76487970
AUDI      489 051 051
CITROËN      5970.53
FIAT      134386
FIAT      60558152
FIAT      60586072
FIAT      60809606
FIAT      7648797
FIAT      76487970
HONDA      30520-PDF-E00
LANCIA      134386
LANCIA      60558152
LANCIA      60586072
LANCIA      60809606
LANCIA      7648797
LANCIA      76487970
PEUGEOT      5970.53
SEAT      489 051 051
SKODA      489 051 051
VOLKSWAGEN      489 051 051
HYUNDAI      0K011-18-100
KIA      0K011-18-100
FERRARI      134386
FERRARI      60 58 60 72
FERRARI      60558152
FERRARI      60809606
FERRARI      7648797
FERRARI      76487970
LAMBORGHINI      489 051 051
MASERATI      134386
MASERATI      60 58 60 72
MASERATI      60558152
MASERATI      60809606
MASERATI      7648797
MASERATI      76487970
PROTON      PW811201
BENTLEY      489 051 051
LAND ROVER      ERR6045
LAND ROVER      ERR6566
zamienniki:

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0011 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.