Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0197 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0197 MAXGEAR

13-0197 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0197
 

    Ocena:
numery handlowe:

MG-00255

numer części:

13-0197

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
nr EAN 5903364310356

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0197 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA RENAULT CLIO 12-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2 819 060 000
MERCEDES-BENZ      A 281 906 00 00
NISSAN      22448-00Q0F
RENAULT      22 43 324 28R
DACIA      22 43 324 28R
SMART      2 819 060 000
SMART      A 281 906 00 00
INFINITI      22448-00Q0F
MAYBACH      2 819 060 000
MAYBACH      A 281 906 00 00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0197 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.