Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mercedes-benz SPRINTER 3-t Furgon (B906) 213 CDI (906.611, 906.613) (2006.06-2009.12) 129km » 13-0198 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3-t Furgon (b906) 213 Cdi (906.611, 906.613) (2006.06-2009.12) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0198 MAXGEAR

13-0198 Cewka zapłonowa MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-00256

numer części:

13-0198

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ilość otworów wlotowych/wylotowych1
Ilość biegunów4
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
nr EAN5903364310363

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0198 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA SAAB 9-3 1,8T 02-
numery OEM:
MITSUBISHI      H6T6 0271
OPEL      1 208 018
OPEL      12 787 707
CHEVROLET      12 787 707
DAEWOO      12 787 707
PONTIAC      12 787 707
BUICK      12 787 707
CADILLAC      12 787 707
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0198 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.