Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0237 maxgear

CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- 13-0237 MAXGEAR

13-0237 CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- MAXGEAR
maxgear 13-0237
CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- 13-0237
61.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

13-0237

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- 13-0237 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA MAZDA 5 2,0 05-

CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- 13-0237 ma zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- 13-0237 producenta MAXGEAR

MAZDA

LFB6-18-100A, LFB6-18-100B, LFB6-18-100B9U, LFB6-18-100C

numery OEM:
MAZDA      LFB6-18-100A
MAZDA      LFB6-18-100B
MAZDA      LFB6-18-100B9U
MAZDA      LFB6-18-100C

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 5 2,0 05- 13-0237 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.