Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Ford F-LINE 4442 D (2024-???) 420km » 130265 maxgear
wybrany samochód: 
Ford F-line 4442 D (2024-???) 420km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA OPEL 1,4/1,6 130265 MAXGEAR

130265 CEWKA ZAPŁONOWA OPEL 1,4/1,6 MAXGEAR
maxgear 130265
CEWKA ZAPŁONOWA OPEL 1,4/1,6 130265
116.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130265

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA OPEL 1,4/1,6 130265 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA OPEL 1,4/1,6
numery OEM:
OPEL      10457075
OPEL      1103872
OPEL      1103905
OPEL      1208063
VAUXHALL      10457075
VAUXHALL      1103872
VAUXHALL      1103905

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA OPEL 1,4/1,6 130265 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.