Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 130270 maxgear

CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- 130270 MAXGEAR

130270 CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- MAXGEAR
maxgear 130270
CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- 130270
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130270

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
Liczba zestyków4
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- 130270 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA MAZDA 3 1,5 13-

CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- 130270 ma zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- 130270 producenta MAXGEAR

MAZDA

PE0118100, PE2018100, PE2018100A

numery OEM:
MAZDA      PE0118100
MAZDA      PE2018100
MAZDA      PE2018100A

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,5 13- 130270 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.