Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Mercedes-benz SPRINTER Wywrotka (B905) 616 CDI (905.612, 905.622, 905.623) (2001.04-???) 156km » 130295 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter Wywrotka (b905) 616 Cdi (905.612, 905.622, 905.623) (2001.04-???) 156km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA SAAB 9-3/9-5 2,0 TURBO 97- 130295 MAXGEAR

130295 CEWKA ZAPŁONOWA SAAB 9-3/9-5 2,0 TURBO 97- MAXGEAR
maxgear 130295
500.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130295

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
Liczba zestyków10
Cewka zapłonowaListwa z cewkami zapłonowymi

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA SAAB 9-3/9-5 2,0 TURBO 97- 130295 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA SAAB 9-3/9-5 2,0 TURBO 97-
numery OEM:
SAAB      30583218
SAAB      55559955
SAAB      55562588
SAAB      9187980
SAAB      9197559
TESLA      CL705
zamienniki:
V50-70-0002
brak
VEMO
DMB950
brak
LUCAS ELECTRICAL
880220A
brak
ERA

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA SAAB 9-3/9-5 2,0 TURBO 97- 130295 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.