Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Iveco S-WAY AS260S42P (2019-???) 420km » 130302 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco S-way As260s42p (2019-???) 420km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA VOLVO S60 2,0 15- 130302 MAXGEAR

130302 CEWKA ZAPŁONOWA VOLVO S60 2,0 15- MAXGEAR
maxgear 130302
CEWKA ZAPŁONOWA VOLVO S60 2,0 15- 130302
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130302

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]14
Liczba zestyków3
Cewka zapłonowaWtykowa cewka zapłonowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA VOLVO S60 2,0 15- 130302 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA VOLVO S60 2,0 15-
numery OEM:
VOLVO      31312514

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA VOLVO S60 2,0 15- 130302 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.