Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 18-0176 maxgear

Termostat układu chłodzenia 18-0176 MAXGEAR

18-0176 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
67.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0176

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558566376

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0176 MAXGEAR

TERMOSTAT RENAULT 89C LAGUNA
numery OEM:
OPEL      4400311
OPEL      4401604
OPEL      4404262
OPEL      4404841
RENAULT      7700109641
RENAULT      7700112491
RENAULT      7701474248
RENAULT      7701474249
RENAULT      7701714288
RENAULT      7701716338
VAUXHALL      9108311
VAUXHALL      9109604
VAUXHALL      9112262

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0176 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0176 MAXGEAR:

2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.