Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco DAILY II Furgon 30-10 (13074131, 13075131) (1990-1996) 103km » 18-0253 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Daily Ii Furgon 30-10 (13074131, 13075131) (1990-1996) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 18-0253 MAXGEAR

18-0253 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
76.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0253

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5901619518915

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0253 MAXGEAR

TERMOSTAT FORD 83C 1,6TDCI
numery OEM:
CITROËN      1336AF
FIAT      9647768980
FIAT      9660660380
FORD      1 827 189
FORD      1675627
FORD      1683554
FORD      2078986
FORD      9M5Q-8A586-B9A
FORD      9M5Q-BA586-B9A
FORD      9M5Q8A586BA
FORD      9M5Q8A586CA
FORD      9M5Q8A586DA
MAZDA      Y6621517X
MAZDA      Y6621517XA
PEUGEOT      1336AF
SUZUKI      1769069K10000
VOLVO      31319493
VOLVO      31492537
MINI      11517809191
zamienniki:
L10622
brak
MONROE
V22-99-0008
brak
VEMO
8MT 354 777-071
brak
HELLA
QTH688K
brak
QUINTON

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0253 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0253 MAXGEAR:

Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.