Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Skoda OCTAVIA II Combi (1Z5) 2.0 TDI 16V (2004.02-2010.05) 136km » 18-0419 maxgear
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Ii Combi (1z5) 2.0 Tdi 16v (2004.02-2010.05) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 18-0419 MAXGEAR

18-0419 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
85.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

18-0419

numer części:

18-0419

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5901619569931

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0419 MAXGEAR

TERMOSTAT CITROEN C3/C4/BERLINGO/ PEUGEOT 206/207/5008/ PARTNER 1,4/1,6HDI KPL. Z OBUDOWą
numery OEM:
CITROËN      1336.AX
CITROËN      96 845 889 80
FIAT      9684588980
PEUGEOT      1336.AX
PEUGEOT      96 845 889 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0419 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0419 MAXGEAR:

Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.