Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford FOCUS I Furgon/kombi (DNW) 1.8 TDCi (2002.08-2005.03) 101km » 18-0424 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Focus I Furgon/kombi (dnw) 1.8 Tdci (2002.08-2005.03) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 18-0424 MAXGEAR

18-0424 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
82.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0424

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5901619569986
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0424 MAXGEAR

TERMOSTAT OPEL 88C 1,9CDTI
numery OEM:
ALFA ROMEO      55187784
ALFA ROMEO      55202510
ALFA ROMEO      71754778
FIAT      0000055187784
FIAT      55187784
FIAT      55202510
FIAT      55203388
FIAT      71574778
FIAT      71754776
FIAT      71754778
OPEL      13 38 039
OPEL      13 38 154
OPEL      13 38 275
OPEL      1338429
OPEL      55202510
OPEL      55203388
OPEL      93179136
OPEL      95517661
SAAB      1338039
SAAB      1338154
SAAB      1338275
SAAB      55202510
SAAB      55203388
SAAB      93179136
SAAB      95517661
SUZUKI      17690-79J50
SUZUKI      1769079J51
VAUXHALL      55202510
VAUXHALL      55203388
VAUXHALL      93179136
VAUXHALL      95517661
CADILLAC      55202510
CADILLAC      55203388
CADILLAC      93179136
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0424 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0424 MAXGEAR:

Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.