Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A5 kabriolet (8F7) 3.0 TDI quattro (2009.03-2012.03) 240km » 18-0727 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (8f7) 3.0 Tdi Quattro (2009.03-2012.03) 240km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 18-0727 MAXGEAR

18-0727 Korpus termostatu MAXGEAR
maxgear 18-0727
89.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 4.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0727

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Temperatura otwarcia [°c]88
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Sposób montażumontowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
nr EAN5903364320195
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 18-0727 MAXGEAR

OBUDOWA TERMOSTATU CITREON JUMPER /BOXER 11-
numery OEM:
CITROËN      96 787 413 80
FORD      1 731 770
FORD      BK2Q8A586AB
PEUGEOT      96 787 413 80
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 18-0727 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu 18-0727 MAXGEAR:

Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.