Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C3 PICASSO (SH_) 1.6 HDi 115 (2013.01-???) 114km » 18-0836 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C3 Picasso (sh_) 1.6 Hdi 115 (2013.01-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-/ TRANSPORTER 09- 2,0TDI 18-0836 MAXGEAR

18-0836 TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-/ TRANSPORTER 09- 2,0TDI MAXGEAR
maxgear 18-0836
116.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0836

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-/ TRANSPORTER 09- 2,0TDI 18-0836 MAXGEAR

TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-/ TRANSPORTER 09- 2,0TDI
numery OEM:
VOLKSWAGEN      03L 121 111 AF
VOLKSWAGEN      03L 121 111 F
VOLKSWAGEN      03L121111AF
VOLKSWAGEN      03L121111F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-/ TRANSPORTER 09- 2,0TDI 18-0836 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-/ TRANSPORTER 09- 2,0TDI 18-0836 MAXGEAR:

Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.