Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
średnica zewnętrzna [mm] | 257 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Minimalna grubość [mm] | 20,2 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 |
Wysokość [mm] | 40,4 |
Ilość otworów | 4 |
Wymiar gwintu | 13 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 |
Powierzchnia | lakierowany |
nr EAN | 5907558555998 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 19-0998 MAXGEAR
ALFA ROMEO | 0000060812137 | |
ALFA ROMEO | 46401356 | |
ALFA ROMEO | 46831041 | |
ALFA ROMEO | 51896287 | |
ALFA ROMEO | 51896288 | |
ALFA ROMEO | 60812137 | |
ALFA ROMEO | 71739640 | |
CHRYSLER | 51896287 | |
CHRYSLER | 51896288 | |
CITROËN | 4249 73 | |
CITROËN | 4249 74 | |
CITROËN | 4249 E5 | |
CITROËN | 4249 L2 | |
FIAT | 0000071765641 | |
FIAT | 46401356 | |
FIAT | 46542383 | |
FIAT | 46831041 | |
FIAT | 51896287 | |
FIAT | 51896288 | |
FIAT | 60812137 | |
FIAT | 71739640 | |
LANCIA | 0000060812137 | |
LANCIA | 46401356 | |
LANCIA | 51896287 | |
LANCIA | 51896288 | |
PEUGEOT | 4249 73 | |
PEUGEOT | 4249 74 | |
PEUGEOT | 4249 E5 | |
PEUGEOT | 4249 L2 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 19-0998 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 19-0998 MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.