Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Mazda 6 Kombi (GJ, GL) 2.2 D (2018.03-???) 184km » 19-4619 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 6 Kombi (gj, Gl) 2.2 D (2018.03-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAM. RENAULT CLIO/TWINGO 1,0-1,2/1,5 DCI 07-19 19-4619 MAXGEAR

19-4619 SZCZĘKI HAM. RENAULT CLIO/TWINGO 1,0-1,2/1,5 DCI 07-19 MAXGEAR
maxgear 19-4619
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

19-4619

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś tylna
Szerokość [mm]38
Klocek hamulcowyz okładziną
Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm]203

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAM. RENAULT CLIO/TWINGO 1,0-1,2/1,5 DCI 07-19 19-4619 MAXGEAR

SZCZ╩KI HAM. RENAULT CLIO/TWINGO 1,0-1,2/1,5 DCI 07-19
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      453 423 01 00
MERCEDES-BENZ      A 453 423 01 00
RENAULT      44 06 018 43R
RENAULT      44 06 039 61R
SMART      4534230100
SMART      A4534230100

Zastosowanie SZCZĘKI HAM. RENAULT CLIO/TWINGO 1,0-1,2/1,5 DCI 07-19 19-4619 MAXGEAR w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.