Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi Q7 (4MB, 4MG, 4MQ) 3.0 TDI quattro (2015.01-2019.12) 272km » 30-0008 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q7 (4mb, 4mg, 4mq) 3.0 Tdi Quattro (2015.01-2019.12) 272km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0008 MAXGEAR

30-0008 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
143.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:1 szt.
:7 szt. wysyłka Poniedziałek
:7 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numery handlowe:

1660300303/MG

numer części:

30-0008

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]22,0
Średnica wewnętrzna [mm]18,0
średnica zewnętrzna [mm]155,0
Ciężar [kg]1,435
Ilość żeber4
Parametr5PK
nr EAN5907558522778
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0008 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO DB
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      166 030 00 03
MERCEDES-BENZ      166 030 01 03
MERCEDES-BENZ      166 030 02 03
MERCEDES-BENZ      166 030 03 03
MERCEDES-BENZ      A166 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A166 030 01 03
MERCEDES-BENZ      A166 030 02 03
MERCEDES-BENZ      A166 030 03 03

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0008 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.