Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Land Rover RANGE ROVER VELAR (L560) 3.0 D300 SDV6 4x4 (2017.03-???) 300km » 30-0037 maxgear
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Velar (l560) 3.0 D300 Sdv6 4x4 (2017.03-???) 300km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0037 MAXGEAR

30-0037 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0037
176.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

8200458171/MG

numer części:

30-0037

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]44,0
Średnica wewnętrzna [mm]30,0
średnica zewnętrzna [mm]152,0
średnica zewnętrzna [mm]166,0
Ciężar [kg]2,670
Ilość żeber6
Parametr7PK
nr EAN5901619507285

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0037 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT
numery OEM:
OPEL      44 05 268
OPEL      44 16 535
OPEL      44 18 765
OPEL      44 33 564
RENAULT      82 00 207 435
RENAULT      82 00 458 171
RENAULT      82 00 555 549
RENAULT      82 00 664 350
RENAULT      82 00 802 666
VAUXHALL      009121101
VAUXHALL      04405268
VAUXHALL      09121101
VAUXHALL      093187473
VAUXHALL      093188615
VAUXHALL      093196089
VAUXHALL      093198115
VAUXHALL      4405268
VAUXHALL      9121101
VAUXHALL      93187473
VAUXHALL      93188615
VAUXHALL      93196089
VAUXHALL      93198115
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0037 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.