Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen AMAROK (2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B) 3.0 TDI (2016.06-???) 163km » 30-0053 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Amarok (2ha, 2hb, S1b, S6b, S7a, S7b) 3.0 Tdi (2016.06-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0053 MAXGEAR

30-0053 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0053
Koło pasowe, wał korbowy 30-0053

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

038105243F/MG

numer części:

30-0053

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]40,0
Średnica wewnętrzna [mm]29,5
średnica zewnętrzna [mm]140,0
średnica zewnętrzna [mm]143,0
Ciężar [kg]1,92
Ilość żeber7
Parametr4PK + 5PK
nr EAN5907558532906

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0053 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO VW
numery OEM:
AUDI      038 105 243 F
AUDI      38 105 243 F
SKODA      038 105 243 F
SKODA      38 105 243 F
VOLKSWAGEN      038 105 243 F
VOLKSWAGEN      38 105 243 F

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0053 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.