Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD 2.0 TDI (2019.08-???) 199km » 30-0071 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T6 Platforma / Podwozie (sfd, Sfe, Sfl, Sfz, Sjd 2.0 Tdi (2019.08-???) 199km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0071 MAXGEAR

30-0071 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0071
Koło pasowe, wał korbowy 30-0071
92.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

0515T3/MG

numer części:

30-0071

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]27,0
Średnica wewnętrzna [mm]30,0
średnica zewnętrzna [mm]158,0
Ciężar [kg]1,55
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5907558543889

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0071 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO PEUGEOT
numery OEM:
CITROËN      0515.T3
CITROËN      515.T3
FIAT      9654961080
FORD      1 690 296
MAZDA      Y662-11-401
OPEL      35 58 000
PEUGEOT      0515.T3
PEUGEOT      515.T3
SUZUKI      12610-69K00
SUZUKI      12610-69K00-000
VAUXHALL      03558000
VAUXHALL      3558000
VOLVO      31330083

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0071 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.