Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0106 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 MAXGEAR

30-0106 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0106
190.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

0515T1/MG

numer części:

30-0106

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 145
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 167
Ciężar [kg] 2,690
Ilość żeber 8
Parametr 6PK + 4PK
nr EAN 5907558572957

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO PEUGEOT

Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

9806722380

FORD

1372756, 1376475, 1387095, 1731716

CITROËN

9806722380

numery OEM:
CITROËN      98 067 223 80
FORD      1 372 756
FORD      1 376 475
FORD      1 387 095
FORD      1 731 716
PEUGEOT      98 067 223 80
FORD USA      6C1Q6B319CC
FORD USA      BK2Q6B319BA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0106 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.