Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Hyundai ix55 3.8 V6 4WD (2011.01-???) 264km » 30-0112 maxgear
wybrany samochód: 
Hyundai Ix55 3.8 V6 4wd (2011.01-???) 264km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0112 MAXGEAR

30-0112 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
147.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

0515.R0/MG

numer części:

30-0112

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]34,0
Średnica wewnętrzna [mm]30,0
średnica zewnętrzna [mm]154,0
Ciężar [kg]2,140
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5901619521717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0112 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO PEUGEOT
numery OEM:
CITROËN      0515.R0
CITROËN      0515.V4
CITROËN      0515.V8
CITROËN      515.R0
CITROËN      515.V4
CITROËN      515.V8
FORD      1 319 519
FORD      1 473 366
FORD      1 485 765
FORD      1 517 975
FORD      1 517 976
MAZDA      Y401-11-401C
MAZDA      Y603-11-401
PEUGEOT      0515.R0
PEUGEOT      0515.V4
PEUGEOT      0515.V8
PEUGEOT      515.R0
PEUGEOT      515.V4
PEUGEOT      515.V8
SUZUKI      12610-73J00
SUZUKI      12610-73J01
SUZUKI      12610-73J02
SUZUKI      12610-73J03-000
TOYOTA      SU001-00759
TOYOTA      SU001-00840
TOYOTA      SU001-00848
VOLVO      30750083
VOLVO      31251290
VOLVO      31272289
FORD USA      2S6Q6B319AD
FORD USA      3M5Q6B319CA
FORD USA      3M5Q6B319CC
MINI      11 23 7 801 979

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0112 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.