Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Dacia LOGAN II 1.5 dCi / Blue dCi 75 (2012.10-???) 75km » 30-0121 maxgear
wybrany samochód: 
Dacia Logan Ii 1.5 Dci / Blue Dci 75 (2012.10-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0121 MAXGEAR

30-0121 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
107.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

8200477938/MG

numer części:

30-0121

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Kod silnikaK9K.6.12
Opcja wyposażeniaDPV
dla numeru OE123030453R
Numer silnika od140312
Kod silnikaK9K.6.26
Opcja wyposażeniaMtr140312>
dla numeru OE123030453R
Numer silnika do140311
Kod silnikaK9K.6.26
Opcja wyposażenia>Mtr140311
dla numeru OE123030453R
Kod silnikaK9K.6.26
Opcja wyposażeniaDPV
dla numeru OE123030453R
Szerokość [mm]36,0
Średnica wewnętrzna [mm]26,0
średnica zewnętrzna [mm]155,0
Ciężar [kg]1,350
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5901619507292

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0121 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT CLIO II/III (6PK)
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      607 030 06 00
MERCEDES-BENZ      A607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A607 030 06 00
NISSAN      12303-00Q0C
NISSAN      12303-00Q1H
NISSAN      12303-00Q2K
NISSAN      12303-00QAU
NISSAN      12303-00QBA
RENAULT      12 30 304 53R
RENAULT      12 30 317 77R
RENAULT      12 30 332 45R
RENAULT      12 30 394 65R
DACIA      12 30 304 53R
DACIA      12 30 317 77R
DACIA      12 30 332 45R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0121 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.