Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0124 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0124 MAXGEAR

30-0124 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0124
216.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

8200361247/MG

numer części:

30-0124

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619512784

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0124 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT
numery OEM:
NISSAN      12303-00Q0A
NISSAN      12303-00Q1D
OPEL      44 31 160
OPEL      44 49 456
RENAULT      82 00 361 247
RENAULT      82 00 767 762
VAUXHALL      093161620
VAUXHALL      093198633
VAUXHALL      93161620
VAUXHALL      93198633
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0124 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.