Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0140 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR

30-0140 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

038105243M/MG

numer części:

30-0140

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 038 105 243 M
nr EAN 5901619543269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO VW 1,9SDI POLO/FAB

Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

038105243L, 038105243M, 38105243L, 38105243M

SEAT

038105243L, 038105243M, 38105243L, 38105243M

SKODA

038105243L, 038105243M, 38105243L, 38105243M

AUDI

038105243L, 038105243M, 38105243L, 38105243M

numery OEM:
AUDI      038 105 243 L
AUDI      038 105 243 M
AUDI      38 105 243 L
AUDI      38 105 243 M
SEAT      038 105 243 L
SEAT      038 105 243 M
SEAT      38 105 243 L
SEAT      38 105 243 M
SKODA      038 105 243 L
SKODA      038 105 243 M
SKODA      38 105 243 L
SKODA      38 105 243 M
VOLKSWAGEN      038 105 243 L
VOLKSWAGEN      038 105 243 M
VOLKSWAGEN      38 105 243 L
VOLKSWAGEN      38 105 243 M

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.