Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A5 Sportback (F5A, F5F) RS5 quattro (2018.06-???) 450km » 30-0140 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 Sportback (f5a, F5f) Rs5 Quattro (2018.06-???) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR

30-0140 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

038105243M/MG

numer części:

30-0140

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]34,5
Średnica wewnętrzna [mm]30,0
średnica zewnętrzna [mm]143,0
Ciężar [kg]1,4
Ilość żeber5
Parametr6PK
dla numeru OE038 105 243 M
nr EAN5901619543269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO VW 1,9SDI POLO/FAB
numery OEM:
AUDI      038 105 243 L
AUDI      038 105 243 M
AUDI      38 105 243 L
AUDI      38 105 243 M
SEAT      038 105 243 L
SEAT      038 105 243 M
SEAT      38 105 243 L
SEAT      38 105 243 M
SKODA      038 105 243 L
SKODA      038 105 243 M
SKODA      38 105 243 L
SKODA      38 105 243 M
VOLKSWAGEN      038 105 243 L
VOLKSWAGEN      038 105 243 M
VOLKSWAGEN      38 105 243 L
VOLKSWAGEN      38 105 243 M

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.