Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0148 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 MAXGEAR

30-0148 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
127.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 6.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

1141497/MG

numer części:

30-0148

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 49,0
Grubość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Ciężar [kg] 1,110
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5901619569146

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO FORD C-MAX/ FIESTA VI/ FOCUS III/ MONDEO IV 1,25/1,4/1,6

Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 producenta MAXGEAR

FORD

1539704, 1752282

numery OEM:
FORD      1 539 704
FORD      1 752 282

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.