Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Daihatsu EXTOL Furgon 1.3 (2000.07-???) 90km » 30-0148 maxgear
wybrany samochód: 
Daihatsu Extol Furgon 1.3 (2000.07-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 MAXGEAR

30-0148 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
127.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

1141497/MG

numer części:

30-0148

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]49,0
Grubość [mm]27,0
Średnica wewnętrzna [mm]25,0
średnica zewnętrzna [mm]138,0
Ciężar [kg]1,110
Ilość żeber5
Parametr6PK
uwzględnić informację serwisową
nr EAN5901619569146

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO FORD C-MAX/ FIESTA VI/ FOCUS III/ MONDEO IV 1,25/1,4/1,6
numery OEM:
FORD      1 539 704
FORD      1 752 282

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0148 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.